Firma Comarch zorganizowała w dniu dzisiejszym (19.03.2008) dla właścicieli firm bezpłatne szkolenie zatytułowane „Zastosowanie Internetu w biznesie”. Miejsce akcji to czterogwiazdkowy Hotel Trawiński w Poznaniu.
Całość ruszyła z kilkuminutowym opóźnieniem. Rozpoczął Dominik Majewski prezentując przez 10 minut historię i strukturę firmy Comarch.
Pierwszym „dużym” prelegentem był przedstawiciel z firmy Netia. Niestety nie zrozumiałem jak prowadzący się przedstawiał a na slajdach nie zauważyłem danych tego Pana. Wystąpienie było „ogólnie, bardzo ogólne” temat przewodni do czego wykorzystywany jest Internet w firmie. Całe wystąpienie to łagodny wstęp do dalszych wystąpień. Podobało mi się podsumowanie które przytoczę z pamięci:
- 10 lat temu stawiano pytanie – „czy zaistnieć w Internecie?”
- 5 lat temu stawiano pytanie – „jak zaistnieć w Internecie?”
- 2 lata temu stawiano pytanie – „Jakie elementy Internetu można jeszcze wykorzystać w codziennej pracy?”
- Obecnie pytamy – „dlaczego Internet pojawił się tak późno w firmie”?
Kolejna osoba to Paweł Stach firma Comarch. Było to najdłuższe i najtreściwsze wystąpienie tego szkolenia. Zaczęło się od przytoczenia wyników badań za rok 2007:
- 3 mln sprzedanych w Polsce komputerów,
- 16 mln Polaków korzysta z Internetu (42% społeczeństwa),
- 66% z powyższej grupy kupowało przez Internet,
- 36% korzysta z porównywarek cen,
oraz cytatu słów Michaela Della:
„Firma która nie istnieje w Internecie,
za 5 lat w ogóle istnieć nie będzie”
Poruszone zagadnienia to: do czego służy strona www, co wpływa na jakość strony WWW, nawigacja w Internecie oraz wyszukiwarki. Z ciekawych i dyskusyjnych wypowiedzianych zapisałem:
„Im dłuższy czas oglądania przez Internautę strony www
tym strona ma wyższą jakość.”
Hmm czy aby na pewno pomiar czas jest najlepszym parametrem pomiaru oceny jakości stron w Internecie?
„Internauta nie przychodzi nawigować,
on przychodzi poznać informację.”
„Wyszukiwarki przestaną indeksować
nie aktualizowane strony www.”
Nie wiem czemu ale pomyślałem o tych stronach z hasłami na Wikipedii które od dawna już nie były przez nikogo edytowane. Wypadną kiedyś z indeksu? Nieaktualizowana strona www oznacza, że zawiera nie przydatne treści? Ciekawe, czy tak zrobią wyszukiwarki?
Podczas tego wystąpienia zobaczyliśmy przykładowe zastosowania narzędzi firmy Comarch.
Po przerwie kolejni prelegenci to Katarzyna Bauer oraz Bartosz Krzemień z firmy Ataxo. Główna tematyka wykładu to prowadzenie kampanii w modelu PPC. Dodatkowo poruszono tematy SEO, Optymalizacji kampanii reklamowej, pokazano narzędzia typu Analitics czy Click Tracks.
Dynamiczne ciekawe wystąpienie. Raczej adresowane do osób mających już do czynienia z promocją w wyszukiwarkach swoich e-Biznesów. Pojęcia typu CTR, CR, ROI były tu używane bardzo często.
Z osobami siedzącymi obok podziwialiśmy bardzo długi bezdech na jakim prelegentka mówiła. W końcu chyba sama to odczuła 🙂
Wystąpienie p. Katarzyny Jasińskiej z Business Consulting było tylko jednym: wychwalaniem zalet oprogramowania firmy Comarch. Nawet miało się wrażenie, że prezentowane slajdy były autorstwa zachwalanej firmy a nie prelegentki. E-biznesu tutaj było jak na lekarstwo. Wypadło sztucznie, na siłę i nie przekonująco. Dodatkowo efekt psuł mikrofon trzymany daleko do ust. Chwilami siedząc z tyłu nic nie słyszałem…
Ostatnie wystąpienie poprowadził Maciej Domagalski z Krajowej Izby Rozliczeniowej. Duży temat podpisu elektronicznego został przedstawiony ciekawie, krótko i treściwie. Jako jedyny z prelegentów otrzymał pytania dodatkowe z sali.
Pomysł szkolenia ciekawy. Jako, że była to promocja rozwiązań programistycznych firmy Comarch byliśmy tymi produktami „atakowani” intensywnie. Na szkolenie przybyło tak dużo osób aż zabrakło miejsc siedzących. Organizatorzy szybko uporali się z tą frekwencją. Nieco gorzej było z „klimatyzacją” przez całe szkolenie na sali było duszno i za ciepło. Sytuacja poprawiła się nieco po przerwie, ale tylko nieznacznie.
Dużym plusem są materiały jakie przygotowali organizatorzy. Na płycie CD znalazłem bardzo dużo dodatkowej interesującej treści związanej z e-Biznesem.
To jedno zadanie które mnie zainspiruje do działania i po które chodzę na takie imprezy usłyszałem.