Misją BNI jest pomoc członkom w rozwoju biznesu przez profesjonalny, pozytywny program marketingu osobistego, który pozwala stworzyć wartościowe relacje z profesjonalistami biznesu. Kultura organizacji opiera się na tym, że dyrektorzy, członkowie i kadra BNI na całym świecie poświęcają swój czas i energię sobie nawzajem tak, by każdy mógł osiągnąć sukces w biznesie.
BNI pomaga firmom wypracować strategię pozyskiwania klientów przez rekomendacje. Przedsiębiorcy spotykają się, by, dzięki zbudowanym relacjom i nowym kontaktom, zwiększać sprzedaż. Poznają i w praktyce doświadczają mocy, jaką mają rekomendacje.
Na spotkaniach członkowie jak i goście nie rozdają ulotek. Nie chodzi nam o to by każdy wyszedł z stosem makulatury którą i tak wyrzuci do kosza. Budujemy biznes oparty na relacjach, musimy poznać się jako ludzie. Innymi słowy „Ja pomogę tobie ty pomożesz mi”. Filozofia grupy „Givers Gain – Dający Dostają” motywuje do tego, aby aktywnie współpracować, dlatego członkowie chętnie rekomendują usługi pozostałych członków Grupy. Kontakty pozyskane w BNI dużo szybciej i skuteczniej przekładają się na większą sprzedaż.
BNI na świecie (stan na 1 czerwca 2008r.):
- 39 krajów,
- 5048 grup,
- 103 517 członków,
- średnio 20,5 członka w grupie,
- 5,5 mln rekomendacji o łącznej wartości 2,2 mln USD przekazanych pomiędzy członkami w 2007r.